Self Coaching - pasi spre succes (A.N.) PDF Imprimare Email

Intr-o lume aflata in continua schimbare, invatam in permanenta sa comunicam eficient, din dorinta de a ajunge sa ne intelegem cu ceilalti. Cu totii ne dorim sa avem relatii bune cu noi insine si cu semenii nostri, si totusi relatiile cu ceilalti nu se leaga de la sine.

Desi mijloacele de comunicare ne sunt acum la indemana mai mult ca oricand, acest lucru nu inseamna ca oamenii au invatat sa comunice cum trebuie. Una dintre ironiile timpurilor moderne este tocmai faptul ca marea capacitate de comunicare aduce cu sine si esecul total in a comunica.

Dispunem de numeroase informatii. La ce ne folosesc ele daca nu stim sa le transmitem? Care sunt necesitatile perioadei pe care o traim si ce putem face?

Pentru a intretine relatii umane excelente avem nevoie sa ne dezvoltam anumite abilitati care nu pot veni de la sine.Foarte putini oameni stiu sa comunice instinctiv, cei mai multi au nevoie de pregatire, au nevoie sa invete aproape ca atunci cand inveti o noua profesie.

Ce invatam?

Sa trecem de la a da directive la a indruma, de la lucrul facut intr-un sistem protejat la a transmite informatii in functie de necesitati, de la o atitudine pasiva la una de asumare a riscurilor, de la a privi oamenii ca pe o cheltuiala inutila de timp si de energie la a-i privi ca pe un ajutor,sa trecem de la nemultumire la satisfactie, de la apatie la implicare, de la esec la succes.

Oamenii care inteleg faptul ca serviciile si relatiile interumane sunt factorul major de diferentiere in ce priveste gradul de succes atat al companiilor cat si al individului sunt cei care castiga in fata celorlalti iar companiile care sunt conduse de aceasta atitudine sunt capabile sa isi formeze oameni care sa se dedice dezvoltarii firmei.

Sunteti pregatiti sa aveti relatii de succes?

Vreti sa valorificati cele mai importante elemente din viata voastra personala si profesionala: OAMENII?

Pentru aceasta este necesar sa descoperiti si sa scoateti la iveala propriile calitati de lider. Pentru a fi lider nu este neaparat necesar sa detinem o functie de conducere. Fiecare dintre noi are nevoie in anumite contexte sa isi foloseasca abilitatile de conducator, sa ii poata ajuta pe ceilalti oameni si sa isi foloseasca potentialul, sa puna la punct o viziune pentru viitor, sa incurajeze, sa pregateasca si sa supravegheze,sa formeze si sa intretina relatii excelente.

Calitatile de lider sunt vitale fiecaruia dintre noi deoarece activitatea noastra cere o flexibilitate mai mare decat ne-am imaginat vreodata in conditiile unui mediu instabil si a unei navigari pe "ape tulburi". Simpla rezolvare a problemelor nu mai este suficienta. Lumea aflata intr-o permanenta schimbare este mult prea imprevizibila, volatila si in continua miscare pentru a ne permite sa o abordam neinspirat. Maiestria de a incuraja a devenit primordiala in locurile unde majoritatea dintre noi traim si muncim.

Fiecare dintre noi are potentialul de a deveni conducator in fiecare zi a vietii lui. A fi conducator presupune in primul rand  a detine abilitatea de a fi stapan pe propria viata. Calitatile de conducator, in mare masura ne determina succesul si fericirea personala atat la locul de munca cat si in viata personala.

Este cunoscut faptul ca schimbarile neasteptate afecteaza puternic atat imaginea de sine cat si perspectivele oamenilor. Acest lucru poate fi evitat de cei care reusesc sa deprinda arta de a fi un conducator activ al propriei vieti. Pentru aceasta, in primul rand fiecare trebuie sa afle cine este el cu adevarat, sa se autoanalizeze atent, sa se intrebe sincer si direct pentru ca tehnicile de conducere si raspunsurile cele mai potrivite sunt cele care se nasc inauntrul fiecaruia dintre noi.

Un alt aspect important este: sa crezi in puterea exemplului personal. Cand eram copii eram mult mai influentati de ceea ce vedeam ca fac ceilalti decat de ceea ce spuneau ei. Experienta practica este mai importanta decat sfaturile: un conducator impune standarde si se ridica la nivelul lor!

- Primul pas spre succes este identificarea propriilor calitati de conducator.

- Comunicarea se construieste pe relatii de incredere.

- Motivarea nu poate fi niciodata impusa. Oamenii trebuie sa vrea sa munceasca bine.

- Nu exista nimic mai eficient si care sa iti ofere mai multe satisfactii decat sa arati un interes sincer pentru alti oameni.

- Depasiti-va limitele pentru a descoperi ce este important pentru celalalt.

- Nimeni nu este mai convingator decat un bun ascultator .

- Cei care lucreaza in echipa sunt conducatorii de maine.

- Piatra de temelie a motivarii este respectul profund fata de ceilalti.

- Oamenii muncesc pentru bani,dar exceleaza datorita recunoasterii,laudei si recompensei.

- Recunosteti-va greselile cu generozitate si impartiti criticile cu zgarcenie. Mai presus de toate,fiti constructiv.

- Fixati-va teluri clare,stimulative si realiste.

- Conducatorii nu isi pierd niciodata concentrarea. Ei privesc lucrurile in ansamblu.

- Performantele extraordinare,realizate in mod constant,sunt rezultatul unui echilibru intre munca si timp liber.

- Castigati-va forta din aspectele pozitive si nu lasati aspectele negative sa va submineze succesul.

- Alungati grijile si traiti dinamic!

- Nu subestimati niciodata puterea entuziasmului!

 

Anca Nedelcu