Business Coaching (1) PDF Imprimare Email

Pentru a va face cunoscute diverse aspecte ale coachingului de business vom incepe o serie de articole in care sa va prezentam cateva din caracteristicile acestuia. In tarile cu o dezvoltare economica foarte ampla coachingul de business este unul din elemente de baza in cresterea performantei si a profitului companiilor. Aproximativ in fiecare companie cu o cultura organizationala matura si bine structurata exista un coach care faciliteaza imbunatarirea performantelor angajatilor si a companiei in general. Acolo unde nu exista un coach angajat de catre companie vom gasi insa o colaborare cu o firma de coaching.

In aceste vremuri de criza economica organizatiile cauta diverse modalitati de a-si creste profitul sau macar de a-l pastra la un nivel constant. Sunt foarte putine organizatii care constientizeaza ca una din directiile in care trebuie sa priveasca acum sunt resursele umane. Se stie si e dovedit stiintific ca in cadrul unei organizatii, cu o buna investitie in factorul uman, eficienta acestuia poate sa creasca cu pana la 200%

Daca veti cauta surse de specialitate(economice), veti constata ca ineficienta unui angajat duce la cheltuieli importante intr-o firma. Aceste costuri cresc cu atat mai mult atunci cand e vorba de un manager ineficient. Se vehiculeaza cifre de ordinul miilor de euro doar intr-o companie si asta doar pe parcursul unui an.

In companiile romanesti nu exista studii facute pentru costurile pe care le implica ineficienta angajatilor sau a managerilor dar asta pentru ca din punct de vedere a dezvoltarii strategice companiile romanesti sunt abia la inceput si nu exista o cultura organizationala si prea putine informatii in ceea ce priveste beneficiile coaching-ului si training-ului. Datele obtinute pana acum se refera in general la organizatii si companii din strainatate unde exista o alta perspectiva asupra acestor noi domenii.

Performantele crescute constituie unul dintre stalpii fundamentali ai unei economii sanatoase si prospere, iar coachingul este, in toate tarile cu standarde inalte, una dintre caile cele mai apreciate pentru obtinerea nivelului inalt de performanata umana: 40% din companiile inscrise in Fortune 500 apeleaza la coaching pentru executiv. Alte studii au aratat ca - in orice companie - trainingul de calitate combinat cu coachingul ridica productivitatea cu pana la 86%, in timp ce trainigul, singur, genereaza cresteri in medie de 23%.

Pentru a reduce aceste costuri, companiile pot apela la coachingul de business. Coachingul de business, sau coachingul corporativ, foloseste sinergia organizatiei si a membrilor ei pentru a imbunatati capacitatea lor de invatare si redefinire in vederea obtinerii unor rezultate extraordinare si pentru a duce organizatia de la o forma cu un management strict si conservator, pe linie descendenta, la o forma de management participativ in care fiecare se implica cu pasiune si dorinta de cooperare.

In fiecare din celelalte articole veti afla alte aspecte importante ale coachingului de business ceea ce va ajuta sa va faceti o imagine de ansamblu asupra a ceea ce presupune si ce este coachingul de business.

 

Alina Santoma si Carmen Todor